Hoe uw online marketing doelstellingen tot succes kunnen leiden

Online doelstellingen bepalen

Roi inschatting aanvragen

Vooraleer een nieuwe website te ontwerpen of een online campagne te starten, is het noodzakelijk om eerst de online marketing doelstellingen te bepalen. De vooropgestelde online marketing doelstellingen bepalen de volledige opzet van uw project, en niet andersom.

Wij helpen u met het bepalen van deze online marketing doelstellingen. Deze leiden we vaak af van de algemene marketing- of verkoopsdoelstellingen. Uw online marketing doelstellingen zijn dus afhankelijk van uw marketingstrategie en uw doelgroepen.

De online marketing doelstellingen kunnen we onderverdelen in 4 grote categorieën

  1. Awareness: Het bereiken van de juiste doelgroep;
  2. Lead generation: Het aantrekken van kwalitatieve bezoekers;
  3. Conversion: bezoekers aanzetten tot de juiste actie;
  4. Engagement: de doelgroep binden en de klanten- of bezoekerstrouw bevorderen.

Online marketing doelstellingen en KPI’s

Soms is het eenvoudiger om te starten vanuit uw huidige online marketing strategie en die kritisch te analyseren:

  • Hoe doet de huidige website het?
  • Welke pagina’s worden vaak bezocht?
  • Welke zijn de landingspagina’s en hoe lang blijven bezoekers op de website?
  • Gaan de bezoekers over tot de gewenste actie (conversie)?
  • Welke online campagnes hebben goed gewerkt?
  • Wat zijn de meest succesvolle verwijzende verkeersbronnen?
  • Kan u het resultaat van uw online marketing inspanningen vertalen naar een bedrijfsresultaat?

Om uw online marketing doelstellingen beter af te stemmen op uw algemene bedrijfsdoelstellingen zullen we Key Performance Indicators (KPI’s) bepalen voor elk van deze doelstellingen. De KPI’s worden gemeten aan de hand van één of meerdere metrics, verzameld met behulp van web analytics zoals Google Analytics, social media monitoring tools of SEO software. Om de resultaten van de KPI’s op een overzichtelijke manier te rapporteren, op te volgen en daaropvolgend gepaste acties te ondernemen, kunnen we indien gewenst KPI Dashboards te maken. Zo kan u in één oogopslag de belangrijkste KPI’s in de gaten houden.

Na de online marketing doelstellingen te bepalen, kunnen we de KPI’s vertalen naar een website, campagneconcept of content strategie.

Uw inbound marketing doelstellingen vertalen naar actiegerichte statistieken?

Wil u de werking van uw serre mee in het oog houden? Wenst u samen met ons uw online marketing doelstellingen in kaart te brengen en om te zetten naar KPI’s en metrics? Of zoekt u een manier om op een overzichtelijke manier web analytics te rapporteren aan niet-specialisten? Contacteer ons voor meer info over een KPI workshop en KPI dashboards of lees alle details nog even na op de blog '10 Inbound Marketing metrics die u moet meten en opvolgen'.