We willen allemaal een mooi, professioneel ogend design van onze website, maar is dat nog voldoende? Wij gaan graag een stapje verder dan traditioneel webdesign: Growth Driven Design.
We kunnen het er allemaal over eens zijn dat je website je grootste speler is, of zou moeten zijn, op vlak van marketing. Het is naast de online representatie van je bedrijf tenslotte het speelveld voor al je marketingactiviteiten. Gaan mensen op zoek naar informatie over jouw bedrijf, product of dienst, dan is het de eerste plek waar ze een kijkje komen nemen.
Feit: slecht webdesign zorgt voor een grote kwetsbaarheid, een groot aantal risico’s en resultaten die allesbehalve optimaal zijn. Binnen grote webprojecten of redesigns is het niet altijd evident om meteen terug grote wijzigingen door te voeren wanneer iets niet werkt zoals je had verwacht.
De essentie van Growth Driven Design
Flexibiliteit
Je investeert in een design waarbij elk element wordt ontworpen met een functie en een doel. Hoe deze elementen eruitzien, hun positie en waar ze je bezoekers heen sturen hoeft geen statisch gegeven te zijn. Wie investeert in Growth Driven Design (of GDD) start een traject op lange termijn waarin voortdurend wordt gewerkt aan conversie optimalisatie.
Conversiegericht
Bijsturing en optimalisatie van een webdesign is altijd met aandacht voor UX en web usability en een oog voor schoonheid, maar: Conversion is king! Growth Driven Design is àltijd met conversie (optimalisatie) in het achterhoofd.
Data driven
Elke wijziging die wordt doorgevoerd op je website heeft een impact, groot of klein, positief of negatief. Die impact brengen we in kaart. In combinatie met A/B testing leren we wat werkt en wat niet, met als gevolg dat we van uw website de best mogelijke versie kunnen ontwerpen die werkt voor jou en jouw bezoekers.

Traditioneel webdesign is niet zonder gevaren
Kies je voor een traditioneel website redesign, dan hangen daar enkele risico’s aan vast:
- Het is geen garantie dat je nieuwe website meteen goed zal presteren.
- Voor grote wijzigingen zal je moeten wachten tot het tijd is voor een redesign (gemiddeld +/- 2 jaar)
- Vaak zijn gemaakte keuzes en sprong in het duister en niet gebaseerd op data.
Growth Driven Design en Inbound Marketing
Inbound marketing bouwt op personalisatie en het bieden van inhoud gebaseerd op de behoeften van bezoekers. Die inhoud is afhankelijk van de fase van het aankoopproces waarin de bezoeker zich bevindt. Dankzij GDD kunnen we deze 'buyer journeys' voortdurend in kaart brengen en voor elke buyer persona het best mogelijke aankooppad definiëren en opzetten.
Wanneer kiezen voor Growth Driven Design?
Is uw website slechts een visitekaartje voor uw bedrijf, gaat u niet aan de slag met content en uw sitestructuur niet bijzonder uitgebreid, dan heeft u wellicht weinig baat bij een Growth Driven Design traject.
Wanneer uw site echter een essentieel deel vormt van het aankoopproces van uw klanten of uw marketing departement geen maanden tijd heeft om in een site redesign te stappen, dan kan een Growth Driven Design traject u heel wat extra conversies en inkomsten helpen genereren en de connectie met je gebruiker helpen verbeteren.