Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is een ‘goede’ website? Hoe voorkom je dat bezoekers afhaken voordat ze de gewenste acties hebben ondernomen? Vinden je bezoekers snel en gemakkelijk waar ze naar op zoek zijn? En is je website aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk? Allemaal verschillende factoren waar rekening mee gehouden moet worden bij het ontwerpen van een nieuwe website (of het analyseren van een bestaande site). Wij zoeken naar de ideale mix van gebruiksvriendelijkheid, innovatie en creativiteit. Met de eindgebruiker in het achterhoofd werken we aan een oplossing die voor jouw bedrijf en je klanten en bezoekers werkt, zodat het aantal conversies op je website stijgt.

Van conversiestrategie naar webdesign

Je wil geld verdienen met je website of applicatie? Of net geld besparen? Voor welk doel ook, Mia realiseert het webdesign van je online project in functie van je digitale businessmodel. Een mooi ogende website is goed, een goed converterende is beter. Daarom luisteren we eerst naar jouw verhaal, en gaan we vervolgens samen op zoek naar de ideale conversiestrategie. Deze strategie vertalen we in het webdesign van je project. Online verkopen, leads genereren, een promotiecampagne lanceren: elke doelstelling stelt andere eisen aan het webdesign. Mia zorgt ervoor dat elke pagina haar bezoekers brengt naar waar ze moeten zijn.  

Het sleutelwoord hierbij is User Experience Design, of UX Design. Nadenken over gebruiksvriendelijkheid. Wanneer gebruikers op een website terechtkomen, hebben ze bepaalde verwachtingen, gebaseerd op ervaringen met andere sites. Vier factoren van User Experience Design die dit verwachtingspatroon beïnvloeden:

Vertrouwde elementen in UX Design

Een website moet elementen bevatten waarmee de bezoeker vertrouwd is. Die elementen van User Experience Design zijn hetzelfde bij verschillende sites en komen steeds terug. Bijvoorbeeld: wanneer je op het logo van het bedrijf bovenaan klikt, verwacht de bezoeker terug naar de homepagina te keren.

Eenvoud van UX Design

Maak het de bezoeker zo eenvoudig mogelijk. Zorg dat de bezoeker niet verloren loopt in de structuur, maar eenvoudig het vooropgestelde doel kan bereiken. Dit dankzij het eenvoud van User Experience Design. Bijvoorbeeld: inschrijven, contact opnemen, aankoop voltooien,...

Beschikbaarheid van UX Design

Bezorg de bezoekers relevante informatie op het moment dat ze die nodig hebben. UX Design zorgt voor een grote beschikbaarheid aan informatie. Bijvoorbeeld: tijdens een online aankoopproces verwacht de bezoeker de verzendingskosten te kunnen berekenen bij het begin en niet aan het einde van de betaling.

Herkenbaarheid van UX Design

UX Design maakt de bezoeker duidelijk waar hij kan klikken en welke interacties mogelijk zijn. Bijvoorbeeld: gebruik maken van herkenbare en vertrouwde visuele kenmerken zoals onderlijnen, een andere tekstkleur of knoppen.

Wil je mee(r) nadenken over gebruiksvriendelijkheid op je website? Contacteer dan onze user interface designers zodat zij je website of applicatie gebruiksvriendelijker kunnen maken. Of lees er onze blog '10 UX mythes die we voor u uit de weg ruimen' eerst even op na!
New Call-to-action