E-mailmarketing is gericht en goedkoop

Email Marketing

Gebruikers komen terug

Wanneer gebruik maken van e-mail marketing?

E-mail marketing, of direct marketing via het internet, heeft snelheid als doorslaggevend voordeel. Zeker wanneer u beschikt over de e-mailadressen van mensen die hun interesse al hebben laten blijken, bestaat er geen doelgerichter kanaal dan e-mail marketing. In de e-mail kan u onmiddellijk doorlinken naar uw website of landingspagina, waarop u uw bezoeker kan converteren naar een lead.

E-mail marketing is geschikt voor kleine én grote adressenbestanden. Met de e-mail als krachtig en relatief goedkoop medium kan u uw (potentiële) klanten met gepersonaliseerde boodschappen gericht benaderen. Verder is e-mail marketing uitermate bruikbaar wanneer u bestaande klanten wil informeren over bijzondere aanbiedingen of nieuws en wil aanzetten tot herhaalaankopen. Zo kan u de klantenbinding stimuleren en van uw klanten echte “ambassadeurs” maken!

E-mail marketing software

Mia biedt twee samenwerkingsmogelijkheden voor uw e-mail marketing campagnes:

  1. Mia biedt een totaaloplossing en verzorgt uw e-mail marketing campagne vanaf strategie, ontwerp en ontwikkeling, tot teksten schrijven en verzending.
  2. Mia zorgt voor de gepaste software en support van uw e-mail marketing campagne. Daarbovenop kan u zelf uw e-mail marketing campagnes beheren, opmaken en verzenden.

Het opzetten van een e-mail marketing campagne begint bij het kiezen van de juiste software. Omwille van de gebruiksvriendelijkheid, de talrijke mogelijkheden en de kostprijs werken wij vaak met Campaign Monitor of MailChimp. Dit zijn webapplicaties die de verzending van digitale e-mail marketing campagnes naar grote adressenbestanden mogelijk maken. Ze zijn beide bedoeld voor klanten die in een professionele omgeving werken, een gebruiksvriendelijk systeem zoeken en grotere noden hebben op vlak van e-mail marketing. Campaign Monitor en MailChimp scoren zeer goed op vlak van afleverbaarheid: het gebeurt immers maar al te vaak dat e-mails blijven hangen in allerhande spamfilters en firewalls.

Eén van de grote troeven van Campaign Monitor en MailChimp is het automatiseren van e-mail marketing campagnes. Zo kan een heel scenario op voorhand worden opgezet, waarbij segmenten, acties en reacties op elkaar worden afgestemd. Als reseller van Campaign Monitor en MailChimp kan Mia interessante prijzen voor verzending aanbieden.

Werkt u al met een ander systeem, heeft u specifieke noden of wilt u meer weten over onze aanpak betreffende e-mail marketing en e-mail marketing campagnes? Wij hebben immers ook ervaring met andere e-mailsoftware pakketten voor uw e-mail marketing campagnes, zoals Campaign Commander, e-mailGarage, Addemar en andere. Wij bespreken het graag met u!

Privacy, Anti-spam en Opt-in

Wij volgen de privacywetgeving op de voet en kunnen u dus ook advies geven als u zelf uw e-mailcampagnes wil beheren. Hier volgen alvast enkele punten waaraan uw e-mail marketing campagne in België moet voldoen:

  • Een opt-in is verplicht: de ontvanger moet van tevoren duidelijk akkoord geven om elektronische post voor marketingdoeleinden te ontvangen. Elektronische post omvat zowel e-mail, als sms en mms, chat, enz.
  • Voorzie ook telkens een duidelijke mogelijkheid tot uitschrijven (opt-out).
  • In de privacy kennisgeving op uw website moet u meedelen hoe u zal omgaan met de verzamelde persoonsgegevens.

Wil u een e-mail marketing campagne opzetten? Neem dan zeker contact met ons op!