Google AdWords advertenties als manier om online te adverteren

Adverteren met Google Adwords

Met Google AdWords meer trafiek naar uw website genereren

Google AdWords is een systeem om online te adverteren via de zoekmachine van Google. Dit noemt men Search Engine Advertising (SEA). Het systeem werkt als volgt:

  • uw Google AdWords advertentie met een link naar uw website verschijnt bovenaan of aan de rechterkant van de zoekresultaten van de zoekmachine;
  • hierdoor krijgt u niet alleen meer zichtbaarheid maar lokt u ook veel meer bezoekers naar uw website;
  • via Google AdWords kunt u uw bezoekers gericht aanspreken met een call-to-action zoals: ‘schrijf je in op onze nieuwsbrief’ of ‘boek nu en geniet van uw voordeel’.

Leidt met Google AdWords advertenties uw bezoekers naar de juiste pagina

U heeft de volledige controle om de bezoekers die op uw Google AdWords advertentie klikken naar een specifieke en relevante landingspagina van uw website te sturen: bijvoorbeeld naar een product- of contactpagina.

Hoe werkt Google AdWords?

  • Google AdWords werkt volgens het Cost Per Click principe (CPC): u betaalt enkel als een bezoeker op uw Google AdWords advertentie klikt. De kost per klik wordt mede bepaald door de concurrentiegraad van de gekozen keywords, de content en de kwaliteit van uw landingspagina’s en de Click Through Ratio (CTR, de verhouding van het aantal kliks t.o.v. het aantal vertoningen) van uw advertenties.
  • De Google AdWords advertenties verschijnen wanneer men zoektermen of keywords ingeeft die opgenomen zijn in uw zoekwoordenlijst. Uw positie in de resultatenlijst wordt bepaald door het bedrag dat u wilt betalen voor een klik en de populariteit van de zoekwoorden. Biedt er iemand meer op uw keyword dan zakt in principe uw advertentiepositie.
  • Met Google AdWords behoudt u altijd de volledige controle over uw budget, en zolang uw dagelijks budget niet overschreden wordt blijven uw Google AdWords advertenties actief.

Setup Google AdWords campagne

Een goede Google AdWords campagne heeft een specifieke structuur. Via de Keyword Planner tool worden relevante zoekwoorden gekozen en gegroepeerd in een advertentiegroep. Per advertentiegroep worden meerdere advertentievarianten geschreven. Het bereik van uw Google AdWords campagne kunnen we zelf bepalen. We kunnen uw Google AdWords advertenties wereldwijd vertonen, of ons net beperken tot een bepaald land, een bepaalde regio of taal. Vervolgens wordt per kernwoord de maximale Cost Per Click vastgelegd. Deze variabele is bepalend voor de positie van uw Google AdWords advertentie binnen de zoekresultaten.

Mia bezorgt u meer bezoekers voor minder geld!

Hoeveel kost adverteren via Google AdWords?

Dat bepaalt u volledig zelf. Zoals reeds gezegd, kan u de maximale Cost Per Click zelf bepalen voor elke Google AdWords advertentie. Daarnaast kan u een dagbudget opgeven. Er zal dagelijks nooit meer dan dit bedrag worden aangerekend.

Mia houdt uw Google AdWords budget onder controle

Onze gecertifieerde Google AdWords specialisten optimaliseren uw campagnes regelmatig en zorgen ervoor dat uw Google AdWords advertenties op de hoogst mogelijke plaats verschijnen. Wij controleren uw campagne(s), analyseren de resultaten en doen de nodige aanpassingen om uw advertenties te optimaliseren. Aan de hand van het Google AdWords dashboard en Google Analytics bezorgen wij u op regelmatige basis een rapport met de resultaten en een overzicht van de uitgevoerde optimalisaties.

Wij richten ons in het bijzonder op het verhogen van uw Click Through Rate. Hoe relevanter we uw Google AdWords advertenties kunnen maken, hoe beter uw rankings worden en hoe minder u betaalt per klik en per bezoeker.

Nog efficiënter online adverteren

U kunt uw bezoekers nog efficiënter online bereiken via remarketing. Met deze techniek kan u bezoekers die uw website reeds bezochten achteraf met een gerichte boodschap aanspreken. Zo kan u de bezoekers van een webshop die nog geen klant werden een boodschap sturen waarbij zij kunnen profiteren van een bijzondere korting wanneer ze terugkeren naar de webshop.

De kracht van remarketing zit in de relevantie: confronteer uw bezoekers met een product of dienst waarvoor ze al interesse getoond hebben. Deze bezoekers zullen zo gemakkelijk terugkeren naar uw website en overgaan tot aankoop of converteren. Remarketing via Google AdWords werkt zowel via het Google Display Network als via het Google Search Network. Het Google Display Network is het zeer uitgebreide netwerk van Google partner websites waarop uw Google AdWords advertenties kunnen verschijnen. De advertentievormen zijn uitgebreider dan bij het Search Network: zowel statische advertenties als dynamische banners en videoadvertenties zijn mogelijk.

Mia is Google AdWords Certified Partner

Mia is sinds enkele jaren een gecertifieerd Google Partner agentschap. Dat houdt in dat we een officieel door Google erkend agentschap zijn voor het uitwerken van campagnes in de zoek- en displaynetwerken van Google. Maar wat moeten we daar nu juist voor doen?

Het certificaat

Om het gegeerde Google Partner label te krijgen, moet een online agentschap slagen voor de door Google opgelegde examens. Deze examens behandelen niet alleen de basis van Google AdWords, maar testen het agentschap ook op kennis over geavanceerde technieken in het zoek- en displaynetwerk van Google.

De kennis

Google controleert voortdurend de kwaliteit van alle campagnes van agentschappen die het Google Partner label heeft ontvangen. Niet alleen om ervoor te zorgen dat alle campagnes steeds hoge kwaliteit leveren, maar ook zodat Mia als agentschap als een van de eerste op de hoogte wordt gehouden van nieuwe AdWords-ontwikkelingen. Op die manier evolueert de kennis van de online marketing specialisten van Mia steeds mee met de nieuwste AdWords-technieken. 

De budgetten

Een derde belangrijke factor is het budget dat een Google Partner agentschap maandelijks beheert. Hoe groter dat budget en de bijbehorende handelingen, hoe meer ervaring een agentschap opdoet bij het uitvoeren van die campagnes.

Benieuwd hoe we uw Google AdWords campagne kunnen verbeteren?

Onze online marketing aanpak vertrekt altijd vanuit uw doelgroep. Wij adviseren u daarom graag welke online kanalen het best ingezet worden. Heeft u reeds een lopende Google AdWords campagne en wil u die laten evalueren door een professional? Dan kunnen wij eerst een SEA Audit voor u uitvoeren. Contacteer onze Google AdWords Consultants die graag hun visie met u delen. Uiteraard kunt u uw website ook beter laten scoren in natuurlijke zoekresultaten in Google. Dat heet zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimisation (SEO).

Wil u meer bezoekers naar uw serre brengen? Wil u uw producten in de kijker zetten? Wilt u graag adverteren met Google Adwords? Wilt u een Google AdWords campagne opzetten? Benieuwd naar wat Mia als Google Partner voor uw bedrijf kan betekenen op het vlak van Google Advertising? Contacteer snel een van onze online marketing specialisten!