Overslaan en naar de inhoud gaan

Online succes meten: essentieel voor je bedrijf

Weten wat er met je website gebeurt en op de hoogte blijven van de prestaties van je digitale marketingcampagnes is essentieel, want enkel zo weet je of je activiteiten succesvol zijn én leads opleveren. Helaas knelt het schoentje daar bij veel bedrijven. Kan jij voor jouw bedrijf een antwoord geven op volgende vragen?
 
  • Hoe weet je of en wanneer je website succesvol is?
  • Heb je vooraf online doelstellingen bepaald en kan je die meten?
  • Heb je inzicht in de prestaties van je website?
  • Weet je wat je moet doen om de prestaties van je website te verbeteren?
  • Is je digitale marketingstrategie op maat van jouw bedrijf, of generiek?

Indien je een of meerdere van deze vragen niet kan beantwoorden, dan verlies je mogelijk een hele hoop essentiële inzichten die je heel wat kosten kunnen besparen. Mia kan je helpen om de succesfactoren en doelstellingen van je digitale activiteiten te bepalen, bezoekers en hun surfgedrag in kaart te brengen en te leren interpreteren. We bepalen hiervoor key performance indicators (KPI’s) en stellen online dashboards op.

interaction

Meet de interactie op je website

Een site is een levend ecosysteem, waarvan de meeste marketeers of marketing managers enkel de output zien: bezoekersaantallen in Google Analytics en contactaanvragen of aankopen. Maar enkel daarop afgaan is een gevaarlijk gegeven, want weet je zo wel of je site echt goed presteert? Neen. Daarom gaan we bij Mia verder en zetten we uitgebreide, digitale analysesystemen op voor je digitale activiteiten. Daardoor krijgen we inzicht in elementaire vragen zoals:

  • Ontvangt je site voldoende bezoekers?
  • Zijn dit de “juiste” bezoekers?
  • Hoe komen ze op je website terecht?
  • Hoe lang blijven ze op de site en welke acties onder nemen ze?
  • Nemen ze daadwerkelijk contact op of gaan ze over tot een (online) aankoop?
  • Zijn er elementen in de site die negatief werken voor conversie?

Al deze zaken helpen ons om jouw site nog beter te maken. Hiervoor gebruiken we heel wat systemen, zoals onder meer Google Analytics, HotJar en Kissmetrics.

reporting dashboards

Dashboards

Data analyseren is een ding, ze visueel en in de juiste context presenteren voor een betere interpretatie is een heel andere denkoefening. Daarom bouwen we voor digitale marketingcampagnes overzichtelijke en informatieve dashboards die je in een oogopslag een volledig overzicht geven van hoe je campagne loopt en hoe ver je nog van je doelen verwijderd bent.

Omdat we onze digital marketing dashboards op maat van jouw bedrijf maken, vind je er enkel de voor jou relevante metrics en KPI's in terug. We combineren grafische data met cijfermatige data, zodat je zowel de harde cijfers krijgt als een evolutief overzicht van heel je campagne. Je kan op elk moment zelf aan de slag met de resultaten, maar we voorzien je op maandelijkse basis ook van een duidelijk kader en diepere inzichten in je data. Bovendien sturen we de dashboards geregeld bij in functie van nieuwe initiatieven en wensen.

Mia kiest voor het opbouwen van dashboards meestal voor Google Data Studio of Klipfolio.

Op basis van onze interpretatie van al deze statistieken worden zowel verbeterpunten voor je site als aanpassingen aan je digitale strategie bepaald. En zo bouwen we aan een succesvollere online aanwezigheid voor je bedrijf.

Wil je graag het online succes van je website en andere digitale activiteiten meten? Wil je weten wat je bezoekers op je site doen en of ze de actie ondernemen die je verwacht? Onze web analysten staan klaar om je succes te meten. Contacteer hen voor meer advies of lees er onze documentatie rond 10 Inbound marketing metrics die u moet meten en opvolgen en online doelstellingen bepalen even op na.