Overslaan en naar de inhoud gaan

Content marketing is tegenwoordig razend populair. Doordat mensen steeds minder vertrouwen hebben in traditionele vormen van reclame, kan eerlijke, behulpzame en geloofwaardige content jouw bedrijf een flinke voorsprong bezorgen. Op voorwaarde dat je meerwaarde biedt aan je bezoeker. En daar knelt vaak het schoentje. Want kwalitatieve content, die produceer je niet op 1-2-3.

Het belang van content marketing

Op een scherm leest men niet op dezelfde manier als op papier en op desktop niet op dezelfde manier als op mobiel. Daarom is het belangrijk om al je mogelijke kanalen in overweging te nemen en zowel zoekmachines, 'scannende' lezers als extensieve lezers een zo goed mogelijk opgebouwde tekst voor te schotelen. Zowel qua inhoud als qua voorkomen.

Het spreekt voor zich dat digitale content marketing meer is dan het kopiëren van de bedrijfsbrochure. Goede web copywriting ondersteunt het concept van de website en bewaart de continuïteit van de bezoekerservaring. De inhoud van je website moet strategisch, zoekmachine geoptimaliseerd, inhoudelijk sterk en overtuigend opgebouwd zijn. Als één van deze factoren ontoereikend is haken lezers snel af en gaan ze elders op zoek naar meer en betere informatie. Een goede copywriter schrijft teksten die ervoor zorgen dat je bezoekers vinden wat ze zoeken, overtuigd raken van je product of dienst en daarna overgaan tot actie.

Hogere ranking in zoekmachines dankzij kwalitatieve copywriting

Kwalitatieve en relevante web copywriting is ook noodzakelijk voor Google en andere zoekmachines. Wanneer gebruikers online zoeken naar een bepaalde dienst of product verwachten ze relevante en kwalitatieve resultaten. Om tot deze resultaten te komen doorzoekt Google miljarden webpagina’s op zoek naar trefwoorden en zoekwoordcombinaties. Een goede web copywriter is dus zeer belangrijk. Hoe beter Google de uiteindelijke boodschap kan herkennen in uw pagina’s, hoe hoger je website in de zoekresultaten verschijnt. En hoe hoger je website scoort in de zoekresultaten, hoe meer bezoekers je zal ontvangen.

Content marketing is meer dan alleen maar 'tekst'

De tijden dat een content strategie voor 95% uit tekstuele content bestond, ligt al een tijdje achter ons. Door het toenemende succes van grafische elementen (zoal infographics, schema's, plannen...) en video marketing zijn ook dat zaken waar je rekening mee moet houden in je content plan. En ook die dingen kan je optimaliseren voor zowel je bezoekers als zoekmachines. Om die reden zijn de content creators van Mia multidisciplinair: niet alleen tekstueel sterk en met een ijzersterke kennis van SEO, maar ook bedreven in grafische programma's en videobewerking. Zo creëren we content die volledig past in jouw plaatje: informatieve en nuttige content in blogs of ebooks, commerciële content voor je website en attractieve, quick content voor je sociale media kanalen. Steeds met aandacht voor jouw strategische doelstellingen, natuurlijk.

Benieuwd naar wat kwalitatieve web content voor je bedrijf kan betekenen? Kan of wil je zelf geen teksten schrijven? Geen probleem. Onze Content Creators nemen deze taak met plezier van je over en zorgen ervoor dat je site overtuigt en converteert.