Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwalitatieve leads genereren, beheren en onderhouden en dat op een automatische manier? Dat doe je met behulp van HubSpot: dé marketing en sales automation software die bedrijven ondersteunt bij het realiseren van hun inbound strategie. Door gerichte content te creëren en die te gebruiken om leads te genereren én te onderhouden, trek je de aandacht van de juiste personen en steek je geen energie meer in leads die weinig tot geen waarde hebben voor jouw bedrijf.

De voordelen van HubSpot voor jouw organisatie:

  • Alle inbound features in een en dezelfde tool: content, lead generation en nurturing én analysetools
  • Inzicht in wat je leads op je site doen, gekoppeld aan allerlei triggers voor een betere samenwerking tussen sales en marketing
  • Uitgebreide koppelingsmogelijkheden met heel wat CRM's en andere tools
  • Meer leads, betere leads en sneller succes

Alles wat je nodig hebt om van jouw inbound strategie een succes te maken, is te vinden in HubSpot.

content tools

Content Tools

Content Tools zoals een landing page builder, email, blog-omgeving en social media posting én monitoring laten je toe om je blogposts, ebooks en landingspagina’s makkelijk vanuit 1 systeem aan te maken, te onderhouden en te publiceren. Bovendien link je ze eenvoudig aan elkaar om zo eenduidige campagnes te bouwen en alles eenvoudig te monitoren en analyseren. De blogomgeving van HubSpot is uitgerust met alles wat je nodig hebt: een performante Rich Text Editor, ingebouwde SEO-tools en rapportage per blogpost en voor je hele blog. Door het integreren van enkele custom modules, maken we er helemaal een contentmonster van!

Ook landingspagina's bouwen gaat als vanzelf, met een gelijkaardige editor. Designs worden door ons minutieus nagebouwd vanaf je eigen site, zodat er geen verschil is tussen je echte site en de pagina's in je HubSpot-omgeving. Behalve dan dat we er meteen alle conversie verminderende elementen uit halen!

Blog en landingspagina's promoten via email of eenvoudig een nieuwsbrief uitsturen naar je contacten, ook dat is mogelijk binnen HubSpot. Inclusief personalisatietools voor een belevenis op maat, en A/B testing om ervoor te zorgen dat enkel je beste mails bij je leads terecht komen.

 

lead generation tools

Lead Generation & Lead Nurturing

Je hebt nu content geschreven en landingspagina's opgebouwd, je trekt bezoekers en die zijn overduidelijk geïnteresseerd in wat je te vertellen hebt. Maar hoe krijg je nu die data van die bezoekers? Daarvoor heb je in HubSpot de mogelijkheid om CTA's en formulieren op te bouwen. Volledig naar je eigen smaak en wensen, zowel voor gebruik binnen de elementen van de tools als door middel van embed codes in externe platforms als je site of email provider.

HubSpot houdt alle acties van je lead bij zodat je over time een duidelijk en overzichtelijk profiel van je lead krijgt.  Alles wordt geregistreerd: site visits, mail interacties, form submissions, CTA clicks en zelfs door jezelf bepaalde custom events. Bovendien combineert HubSpot expliciete (door de gebruiker aangegeven) data en impliciete (door het systeem bepaalde) data. Dat zorgt voor een schat aan bruikbare data. Door het vervolgens op basis van die acties segmenteren van je leads en hen een 'lead score' toe te kennen, kan je veel eenvoudiger gaan bepalen welke leads klaar zijn om in een salestraject te stappen. En zo kan je dan weer vanuit marketing je sales extra input geven.

In een volgende fase kan je dan je leads automatisch opvolgen met automation flows. Teken scenario’s en workflows uit om je leads verder te 'bewerken' volgens een geautomatiseerd proces, op basis van activiteiten en data. Zowel extern naar je leads, als intern naar je salesmensen.

crm en sales

CRM & Sales Tools

HubSpot communiceert en integreert moeiteloos met heel wat CRM-tools, waardoor je perfect sales en marketing nog beter kan aligneren. Bekijk in CRM welke activiteiten een lead heeft ondernomen, of koppel vanuit CRM terug naar HubSpot om te bekijken hoeveel getekende contracten een bepaalde landingspagina heeft gegenereerd. En gebruik die data vervolgens om nog betere campagnes te bouwen. Bouw daarnaast CRM-triggers in voor bestaande klanten: start workflows op wanneer een contract ten einde loopt, of speel handig in op de data die je binnenkrijgt om aan upselling te doen.

Geen CRM- of Salestool bij de hand? Geen probleem. HubSpot biedt een gratis CRM-tool aan voor al zijn gebruikers en heeft ook een (betalende) salestool ter beschikking. Vraag meer info over de mogelijkheden.

Meer vragen over HubSpot? Onze ervaren HubSpot-experts kunnen je perfect begeleiden om al je behoeften en wensen in kaart te brengen. Neem contact op met Mia of vraag hieronder meteen je gratis HubSpot Demo aan.

New Call-to-action