Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar een Inbound Marketing bureau dat jouw bedrijf laat groeien?

Het digitale marketinglandschap evolueert onwaarschijnlijk snel. Het ene buzzword is nog niet gepasseerd of de volgende hype lijkt er al aan te komen. Toch lijken we stilaan een essentiële stop te gaan maken bij Inbound Marketing. Een relatief nieuwe techniek waar we bij Mia zowel voor onszelf als voor onze klanten al mooie successen mee geboekt hebben. Maar wat houdt het nu precies in? En waarom heb je een Inbound Marketing bureau nodig om te helpen bij de uitvoer ervan?

Inbound Marketing, een snelcursus

Kiezen voor Mia als jouw Inbound Marketing bureau is kiezen voor een oplossing tegen verminderde lead generation. Wij zorgen niet alleen voor een mooie online aanwezigheid zodat uw prospects en mogelijke klanten jouw bedrijf snel vinden als ze je nodig hebben. Via Inbound Marketing zorgen we er namelijk ook voor dat je bezoekers zachtjes begeleid worden doorheen de sales funnel, zodat ze uiteindelijk tot bij jouw bedrijf komen wanneer ze klaar zijn voor een aankoop.

Inbound marketing model Mia

De kernbegrippen

Onderstaande begrippen vatten kort samen waar je je het meest op zal gaan focussen wanneer je volmondig kiest voor een Inbound Marketing strategie. Als ervaren en gecertifieerd Inbound Marketing bureau helpen we jouw bedrijf hier graag mee.

Strategie

Letterlijk en figuurlijk het begin van alle wijsheid voor je Inbound Marketing activiteiten. Zonder strategische bepaling van je buyer persona's, buyer journey en de bijbehorende boodschappen, zullen je inbound marketing activiteiten minder resultaten boeken.

Content creatie

Content is de essentie van dit nieuwe gedachtegoed. Door goed geschreven blogposts, landingspagina's en site pages te voorzien en aan te passen aan de doelgroep, zorg je ervoor dat je mogelijke klanten snel en eenvoudig de weg naar je website terugvinden. Door je bezoekers op deze manier concrete oplossingen voor hun noden en behoeften en inspiratie aan te bieden, zorg je ervoor dat je jouw bedrijf als expert in je vakgebied opwerpt, waardoor bezoekers steeds weer terugkeren naar je website.

SEO

Kwalitatieve content schrijven is een ding. Er mee gevonden worden in zoekmachines een ander. Schrijf je artikels vanuit duidelijk onderzoek, rekening houdend met de zoektermen van je bezoekers. Op deze manier garandeer je meer aantrek van bezoekers, zonder dat deze teksten vreemd of geforceerd overkomen. Vergeet ook zeker de technische kant van SEOniet. Wij zorgen voor duidelijk sitemaps, snellere laadtijden en een optimaal ingestelde site architectuur.

Conversie via landing pages

Bezoekers binnenhalen is nog iets anders dan ze overhalen om hun contactgegevens achter te laten. Door 'incentives' met meerwaarde, zoals bepaalde downloads of aanbiedingen, te combineren met kwalitatieve en converterende landingspagina's, zorgen we ervoor dat je content niet alleen bezoekers aantrekt, maar hen ook overhaalt om hun gegevens achter te laten in ruil voor die meerwaarde. Zo kan je vanaf dat moment starten met 'lead nurturing' om deze mensen te converteren tot klanten.

Lead nurturing

Afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is of het product dat je verkoopt, kan een aankoopproces weken en zelfs maanden duren. Het is dan van essentieel belang om je bestaande leads, die duidelijk aangegeven hebben interesse te hebben in je product of dienst, te blijven 'masseren'. Dat kan via lead nurturing, waarbij we op basis van bezoekersprofielen (buyer persona's) de juiste content of de juiste triggers activeren op het moment dat dit het meest relevant is voor je lead.

Overtuigd?

Daar zijn we blij om. Dan moet je enkel nog een Inbound Marketing bureau uitkiezen. En dat is waar Mia een hoofdrol kan spelen. Contacteer onze Inbound Marketeers voor een strategie op maat en voor antwoorden op al je vragen. We geven ze met plezier, bij een straffe kop koffie.

New Call-to-action