Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is Marketing automation?

Marketing automation is een verzamelnaam voor software toepassingen en technologieën die zijn ontworpen om effectiever content te segmenteren op verschillende online kanalen, zoals e-mail, sociale media, websites en blogs. Dit door het automatiseren van terugkerende taken, in functie van de doelgroep en de plaats in de buyer journey.

Marketing automation software is zo ontworpen dat het jou helpt om bestaande leads sneller en beter om te zetten naar klanten. Kort gezegd is dit de ideale tool voor jouw inbound marketing, maar zoals elke andere marketing tool vereist deze ook een degelijke opzet.
 

Marketing automation tools zijn vaak een redelijk grote investering, maar vrees niet want hier krijg je natuurlijk ook wel veel voor in ruil: automatische opvolging van je leads, betere campagnes, een geïntegreerde oplossing om je content in onder te brengen én een manier om anonieme bezoekers te identificeren.
 

Het zou dan een spijtige zaak zijn als jij (of jouw marketeers) dan verkeerd om zouden springen met dat kapitaal. Waar moet je dan juist op letten om deze tools op een ideale manier te gebruiken en hier het meeste potentieel uit te halen?

New Call-to-action

Marketing automation voorbeelden

Maar hoe ziet zo een marketing automation er dan uit? In welke situaties pas ik het toe? Wij sommen hier voor jou enkele voorbeelden op:
 

  1. Herinner de klant continu dat jouw merk bestaat
    Laat een klant iets achter in zijn online winkelkar? Is er iemand die niet op een bepaalde mail heeft geklikt? Is er een product dat vaak samen wordt gekocht waarvan de klant iets van moet weten? Marketing automation biedt de mogelijkheid om continu reminder mails te versturen en zo top-of-mind te blijven bij de klant. Deze types van campagnes omvatten bijvoorbeeld nieuwsbrieven, customer feedback mails, ...
     
  2. Automatiseer campagnes over verschillende kanalen
    Klanten bevinden zich overal de dag van vandaag. Daarom is het belangrijk dat jouw merk aanwezig is op al deze verschillende kanalen. Marketing automation helpt met het bereiken van verschillende klanten op verschillende platformen, op het juiste moment, en dit zonder hen te spammen. Geautomatiseerde mails zijn nog maar het begin. Interacties op sociale media en sms-berichten kunnen de dag van vandaag ook allemaal geautomatiseerd worden.
     
  3. Verstuur transactionele- en verzendingsmails in real time
    Dit is waarschijnlijk het meest voorkomende voorbeeld van marketing automation. Klanten verwachten dat ze een bevestigingsmail ontvangen na hun online aankoop, vaak verwachten ze ook nog enkele updates te ontvangen over waar hun pakket is, zoals: bij wie het is en wanneer ze het zullen ontvangen.
     
  4. Voed klanten doorheen de volledige buying cycle
    Om van een prospect een klant te maken is het belangrijk om hem per continu content te blijven voeden doorheen zijn reis door de customer lifecycle. Dit is waar marketing automation van pas komt. Hierdoor kan een marketeer een zodanig complexe buyer journey ontwikkelen, waardoor hij al zijn/haar mogelijke persona’s kan targetten op hun ideale moment.

Dit zijn enkele voorbeelden over hoe een marketing automation campagne er uit kan zien. Dit zijn natuurlijk niet de enige vormen van een automation campagne, want zoals deze voorbeelden zijn er nog tal van andere mogelijkheden. Elk bedrijf is uniek en daardoor zijn alle marketing automation campagnes ook uniek.

automation werking

Wat zijn nu de voordelen van marketing automation?

Zoals je ondertussen al hebt gelezen, is marketing automation een handig beestje om aan jouw zijde te hebben. We sommen hier nog even de belangrijkste voordelen van marketing automation voor jou op.
 

  1. Het bespaart je enorm veel tijd
    Bijna iedereen die marketeer is geworden, heeft dit gedaan omdat hij of zij een combinatie zocht tussen business en creativiteit. Doordat we bepaalde tijdrovende taken kunnen uitsluiten door automation, kunnen we ons focussen op hetgeen we best doen: revolutionaire content en strategieën creëren die bedrijven een ontzettend grote boost geven.
     
  2. Het is een effectieve manier om het budget te spenderen
    Als marketing automation tijd bespaart en time-is-money, dan is marketing automation een heel goede oplossing voor het marketing budget te spenderen. Bepaalde taken worden geautomatiseerd waardoor je hier geen tijd maar aan hoeft te spenderen.
     
  3. Het is schaalbaar tot op alle niveau’s
    De waarde van marketing automation is niet te ontkennen. In een tijd waar het enorm gemakkelijk is om nieuwe prospecten te bereiken, moet je hier dan ook optimaal gebruik van maken. Er is dan niets zo goed als de juiste gereedschappen in plaats te hebben voor wanneer jouw database van contacten zich ongezien vermenigvuldigt.
     
  4. Een sterkere connectie tussen sales en marketing
    Het is algemeen geweten dat de salesafdeling meestal niet bepaald beste vriendjes zijn met de marketingafdeling. Dit verandert volledig door marketing automation. Hierdoor genereert marketing een pak meer leads, en hoe meer leads marketing genereert, hoe meer kansen sales krijgt om een nieuwe klant te landen.
     
  5. De ideale manier om een relatie op te bouwen met jouw klanten
    Door automation krijg je de kans om rechtstreeks in contact te staan met jouw klanten. Het geeft je de mogelijkheid om elke interactie te personaliseren en zo een goede en positieve relatie op te bouwen tussen het bedrijf en de klanten. Dit zorgt dan weer voor een goede word-of-mouth. Het brengt dus alleen maar positieve effecten met zich mee.
inbound automation

Vermijd fouten voor een vlotte start met marketing automation.

Als je net begint met marketing automation is het normaal dat je niet direct je weg vindt in de doolhof van de vele verschillende software opties. Tijdens je zoektocht naar het uitpluizen van welke software waarvoor gebruikt wordt, worden er ongetwijfeld wel enkele fouten gemaakt. Vermijd alvast deze 11 marketing automation fouten voor een vlotte start en verlies geen tijd.

Inbound marketing en Marketing automation
Wanneer je inbound marketing zegt, zeg je marketing automation en vice versa. Deze twee lopen hand in hand en zijn essentieel voor elkaar.

Doordat Inbound marketing populairder wordt met de dag, zien meer en meer bedrijven in dat deze vorm van marketing zeer handig en lucratief is. Toch is het niet altijd zo evident om volledig te begrijpen wat inbound marketing nu net is. En hoe verwacht je om ergens goed in te zijn als je het niet volledig begrijpt?

 

Inbound marketing is de kunst van het aantrekken, betrekken en het laten genieten van mensen om zo waarde aan en vertrouwen in jouw merk te geven. Inbound marketing gaat over het creëren van waardevolle ervaringen die een positieve impact hebben op mensen en jouw bedrijf. Dit doe je door mensen aan te trekken naar jouw blog en website door hen relevante content aan te bieden.

 

Inbound marketing bestaat uit 4 verschillende componenten die samen een mooie strategie vormen.
 

  1. Strategie
  2. Content
  3. Reikwijdte
  4. Technologie

 

Maar nu is de hamvraag: is het mogelijk om aan inbound marketing te doen zonder het gebruik van marketing automation? Het antwoord is kortweg: ja! Hier hangt dan ook wel aan vast dat je een pak meer tijd nodig zal hebben om hetzelfde resultaat te behalen.

 

Marketing automation voor de kmo, werkt dat?

Het klinkt allemaal heel mooi, maar is marketing automation niet enkel voor grote bedrijven? Werkt marketing automation ook voor KMO's? En hoe werkt dit dan? Alweer is het antwoord is: ja! Maar spijtig genoeg zijn nog vele misverstanden over marketing automation die er voor zorgen dat vele bedrijven de stap naar deze nieuwe tools nog niet durven zetten. Wij helpen deze misverstanden graag even uit de weg.

 

Wat is een marketing automation workflow?

Marketing automation workflows zijn het ware geheim naar het efficiënt en effectief voeden van leads. Ondertussen begrijp je waarschijnlijk de kracht van een goed uitgevoerde automation campagne, maar welke workflows zijn de echte game-changers? Welke workflows helpen jou bij het versterken van jouw marketing productiviteit?

 

Workflows bestaan in vele verschillende manieren, je kan dit hebben voor een inbound campagne, een mailingcampagne of voor enkel en alleen content zoals PDF’s op jouw website die je wil verspreiden. Een workflow is kort gezegd een geautomatiseerd proces waarin je uitwerkt wat er gaat gebeuren als een bepaalde persoon een bepaalde actie onderneemt.

 

Het effectieve gebruik van marketing automation workflows creëert wonderen voor de hele organisatie. Hoe dan ook, er is altijd het risico van te veel automation. Hoe fantastisch we ook denken dat deze workflows wel zijn, zet geen automation campagnes op om gewoon te een bepaalde taak te automatiseren, maak dat je eerst zeker bent van het doel van de automation voordat het op een flop uitdraait.

automation workflow

Hoe begin je een marketing automation strategie?

Marketing automation is ongetwijfeld een gamechanger voor vele bedrijven, maar toch schrikt het nog heel veel mensen af. Een effectieve marketing automation strategie bouwen vergt een uitgebreide kennis van jouw doelpubliek, product en buyer’s journey vooraleer je deze strategie kan starten.

Voor de ideale marketing automation strategie te starten zijn er zeven stappen.
 

  1. Versta de buyer’s journey van jouw product
    Zorg ervoor dat je de buyer’s journey uit het hart kent. Zo kan je gaan afleiden welke stadia het belangrijkste zijn voor touchpoints te creëren.
     
  2. Breng al jouw content in kaart
    Plan jouw campagne van start tot einde, inclusief een tijdlijn voor het creëren en produceren van nieuwe content
     
  3. Specifieer doelen
    Zet duidelijke doelen voor jouw strategie. Wil je meer inschrijvingen? Meer verkopen? Meer bezoekers op een bepaalde pagina?
     
  4. Verbind de verschillende stadia van de marketing funnel met content
    Denk na over welke informatie de prospecten zoeken tijdens welke stadia en verbind zo bepaalde content aan deze stadia.
     
  5. Versterk jouw bereik
    Beperk de kracht van jouw campagne niet en durf te multi-channellen. Denk maar aan PPC, sociale media, blog posts, ...
     
  6. Integreer automation-platformen
    Nu je alle ingrediënten hebt, is het tijd om deze allemaal samen te voegen tot een heerlijk gerecht. Hier komt de marketing automation software in beeld.
     
  7. Test continu en verbeter waar nodig
    Een automation campagne is nooit perfect van de eerste keer, daarom is het belangrijk om de data van deze campagne te blijven monitoren en keer op keer deze campagne te versterken.
accd

De vier stappen bij het automatiseren van je online marketingproces

1. Attract: leads verzamelen

Ook bij je marketing automation traject begint alles met kwalitatieve en informatieve content. De software bekijkt met wie je contact hebt over de verschillende platformen en communicatiemiddelen heen en biedt bezoekers die geïnteresseerd zijn in je producten of diensten, content aan die past bij hun noden.

 

Dat kan gaan van een whitepaper om bepaalde problemen zelf op te proberen lossen, een promotiecode waardoor de verzendingskosten wegvallen tot een vrijblijvende analyse. De aanbiedingen (of call-to-actions) worden 'smart' gemaakt in functie van de bezoekers-gedragingen, zodat je bezoekers een aanbod op maat krijgen.
 

Content marketing: een essentieel element om leads te verzamelen

Een kwalitatieve lead is een persoon die interesse toont in jouw bedrijf en die op één of andere manier een kwalitatieve meerwaarde biedt voor jouw bedrijf. Content is een krachtig wapen om meer leads te genereren. Door de juiste buyer persona's te ontwikkelen is het gemakkelijk om de juiste content naar de juiste prospects te sturen en deze dan om te vormen naar kwaliteitsvolle leads.
 

Het internet is verzadigd met informatie over alle mogelijke onderwerpen. Maar niet alle content dat we terugvinden is kwalitatief of relevant. Daarom is het belangrijk om ‘SMART’ content aan te bieden en in te spelen op de behoeftes van jouw mogelijke bezoekers. Het is niet altijd even evident om kwaliteitsvolle content te creëren, maar wat je er voor in de plaats krijgt is zeker en vast van enorme waarde.
 

Een waardevolle content strategie is mogelijks een verschil van werelden en is tijdens de buyer journey een essentieel element van jouw marketingplan.
 

2. Convert: leads identificeren en voeden

Wanneer je online leads de aangeboden content downloaden of bekijken en daarbij hun contactgegevens achter laten, koppelt de marketing automation tool die gegevens aan de bezoekersstatistieken van je website en andere platformen. Op die manier is het mogelijk om het persoonlijke interesse-traject van je leads retroactief en in real time in kaart te brengen.
 

Inbound leads genereren
Lead generation is een effectieve en meetbare manier om nieuwe klanten te genereren. Het is de allereerste stap om de conversatie met nieuwe klanten aan te gaan.


Met behulp van een leadcampagne krijg je een idee hoe je doelgroep eruitziet. In ruil voor een content-offer, e-book of whitepaper, krijg je de persoonsgegevens van de potentiële klant. Maar hoe kan je die nieuwe  potentiële klanten genereren?

 

Ontdek hier nog 4 tips voor een succesvolle lead generation campagne.

 

Emailmarketing om leads te identificeren en te voeden
Email marketing is een belangrijk onderdeel van automation. Bij het opzetten van bepaalde mailing-campagnes maak je gebruik van workflows. Deze workflows maken het mogelijk om verschillende acties te automatiseren.
 

Een voorbeeld: een lead ziet dat je een gratis whitepaper meegeeft. Het enige dat ze hiervoor moeten doen is hun mailadres en volledige naam achterlaten. Klinkt als een koopje, niet? Dit is het moment waar de workflow van start gaat. Vanaf de lead zijn gegevens heeft achtergelaten wordt de whitepaper automatisch naar zijn mailadres verstuurd.


Doordat de lead een specifieke whitepaper heeft gedownload, weet jij als bedrijf, waarin deze lead zijn interesses liggen. Hierdoor kan jij de workflow zodanig instellen dat deze lead in de toekomst automatisch enkel gecontacteerd wordt over dat specifieke onderwerp. Zo is het mogelijk om deze lead te blijven voeden tot hij converteert in een klant.


Via e-mailmarketing is het dus perfect mogelijk om leads persoonlijk te benaderen. Je krijgt de mogelijkheid om jouw leads beter te leren kennen. Toch is het niet altijd even gemakkelijk om succesvol aan e-mailmarketing te doen.


Vaak wordt de kunst van mailing ietwat onderschat. Hierdoor geniet je niet van het volledige potentieel dat e-mailmarketing te bieden heeft. Daarom geven wij jou een paar leuke tips om eenvoudig betere e-mailcampagnes te voeren.

chatbot automation

‘Bots’ onze beste vrienden
Tijdens de convert-stap van het automatiseren van je online marketingproces is het cruciaal om de bezoekers van jouw website op zoveel mogelijke manieren touchpoints te laten beleven. Deze touchpoints zijn momenten waar de leads in contact komen met jouw bedrijf. Een voorbeeld van een touchpoint is een mailingcampagne zoals we hierboven hebben beschreven.

 

Het is belangrijk dat deze ervaring optimaal is voor de bezoeker zodat deze mogelijks beïnvloedt wordt tot aankopen en dus converteert naar een klant. Een handige tool voor extra touchpoints en waarde te creëren in je digitale marketingstrategie zijn: "bots".

 

Deze bots begeleiden en interageren met jouw sitebezoekers en bieden hen een persoonlijke user experience (UX) aan. Door het gebruik van bots wordt het een pak gemakkelijker om data te verzamelen, en zo sales te genereren.

3. Close: leads worden klanten

Door vervolgens de juiste conclusies te trekken over je doelgroep, daarop segmenten te bouwen en deze te gebruiken voor persoonlijke communicatie, gaan we richting het converteren van leads naar klanten. Eens je jouw online leads hebt geïdentificeerd, probeer je in deze fase een relatie met hen op te bouwen door hun behoeften en jouw diensten aan elkaar te koppelen.

 

Via de doorgedreven segmentatie- en opvolgings-opties van marketing automation software kan je hen vervolgens informatie en aanbiedingen op maat bezorgen. Dit kan algemene informatie zijn die naar een groter segment van je database gaat, maar dit kunnen ook specifieke aanbiedingen of informatie zijn die naar één bepaalde klant worden verstuurd.

 

Je bepaalt zelf de tone-of-voice en de manier waarop je met je leads communiceert. Door middel van gedragsanalyse en respons op die communicatie kan je hen vervolgens via gepersonaliseerde aanbiedingen en oplossingen converteren tot langdurige klanten.

 

Maar hoe zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk leads converteren naar klanten? Wij hebben vijf elementen voor het optimaliseren van jouw conversieratio's.

 

4. Delight: klanten worden ambassadeurs

De laatste fase van ons proces bestaat er uit om ervoor te zorgen dat tevreden klanten voor een stuk de marketingcommunicatie van jouw bedrijf zelf verder verspreiden via allerlei kanalen.

 

Dat kan gaan over positieve tweets, een blogbericht met persoonlijke ervaringen of zelfs een gesprek tijdens een zakendiner of evenement over jouw bedrijf. Op deze manier zorgen je klanten er voor dat nieuwe leads instromen in jouw Marketing Automation proces.

 

Wat zijn brand ambassadors?

Brand ambassadors zijn kortweg: SUPERFANS. Ze houden van jouw product en zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat iedereen hun voorliefde voor jouw merk en producten kent.

 

Zonder dat ze het zelf beseffen maken ze gratis reclame voor jouw bedrijf en producten bij vrienden en kennissen. Denk maar eens aan bekende merken zoals nike, adidas, ... hoe vaak zie je het niet dat mensen online foto’s posten met hun nieuwste sneakers omdat ze er zodanig verliefd op zijn? Gratis reclame dus.

 

Deze brand ambassadors zijn een enorm effectieve tool om een positieve brand image te creëren. Ze zorgen voor goede mond-tot-mond reclame en ze zijn uiterst trouw.  

automation machine

Waarom Marketing Automation software gebruiken?

Het aankopen van niet-gestructureerde databases voor mailings is nooit een slimme strategie geweest. Maar in tijden waarin sterk geschreven online content essentieel is om klanten aan te trekken, is het aankopen van deze databases één van de grootste fouten die je als marketeer kan maken. Je zit vast aan een lijst waarvan de meeste inschrijvers niet eens specifiek gekozen hebben om informatie van je bedrijf te ontvangen en die vaak geen connectie hebben met je producten of diensten. Bovendien is het moeilijk om zo’n lijst te doen groeien of kwalitatief te onderhouden.

 

Dankzij marketing automation software is het perfect mogelijk om zelf een kwalitatieve database van leads, van bij de basis aan te maken, en te onderhouden door middel van geautomatiseerde contacten: contacten die wel degelijk op zoek zijn naar wat jouw bedrijf hen te bieden heeft.

 

Een succesvolle marketingcampagne begint natuurlijk bij het sturen van de juiste boodschap naar het juiste publiek op het juiste moment. Hierbij helpt marketing automation software je al een heel deel. Maar een cruise schip zonder kapitein, blijft spijtig genoeg ook aan wal staan, want zonder iemand die capabel is om het schip te besturen, geraak je niet al te ver. Het is dus belangrijk dat je perfect met deze tools overweg kan. Daarom is enkel de marketing automation software niet voldoende.

 

Om uit te zoeken hoe de juiste boodschap en het publiek er uit ziet en wanneer het exact de juiste moment is om dit publiek te contacteren, heb je enorm veel data nodig. Via jouw eigen website en verschillende andere digitale kanalen krijg je de kans om die enorme lading aan data te verzamelen. Door deze data actief te gebruiken, is het een pak gemakkelijker om bezoekers een aanpak op maat te geven. Dit is waar behavioural targeting van start gaat.

 

Welke marketing automation software kiezen?

Het aanbod aan marketing automation software is gigantisch. Van grote enterprise tools als Pardot, Eloqua of Marketo, all-in-one toepassingen voor KMO's zoals HubSpot, Mautic en Act-On, en basics zoals SharpSpring of email automation platformen.

 

Mia heeft ervaring met het opzetten, implementeren en begeleiden bij het gebruik van bijna alle populaire marketing automation tools. We zijn ook een erkende HubSpot Certified Platinum Partner. Als Certified Partner heeft Mia bewezen dat het niet alleen een vergevorderde kennis bezit over Inbound Marketing en de Hubspot-software, maar ook dat we de methodologie en software op succesvolle wijze kunnen implementeren voor onze klanten. Voor al deze tools kunnen we bovendien voorzien in design, copy en integratie met andere tools.

Wat is Hubspot?

HubSpot is een marketing en sales automation software die bedrijven ondersteunt bij het realiseren van hun inbound strategie. Met HubSpot kan je kwalitatieve potentiële klanten genereren, beheren en onderhouden en dat op een automatische manier.

 

HubSpot is, naast onder meer Marketo, Act-On en Eloqua, een van de bekendste en populairste marketing automation tools ter wereld. Marketing automation is de verzamelnaam voor software die het segmenteren van content en opvolgen van mogelijke leads vereenvoudigt door het automatiseren van terugkerende marketingtaken.

 

Mia kiest er sinds eind 2014 voor om voor het implementeren van marketing automation in de meeste gevallen voor om te opteren voor HubSpot als marketing automation software. Waarom? Heel eenvoudig:

 

  • Perfect evenwicht tussen mogelijkheden, gebruiksgemak en prijs
  • Licenties voor zowel kleine en grote KMO's als grote bedrijven
  • Meer dan 10.000 klanten wereldwijd
  • Thought leader in Inbound Marketing

 

Hubspot en Customer Service

Het wordt steeds moeilijker om op de klassieke digitale marketing manieren leads te bereiken. Online adverteren wordt duurder, klanten zijn minder geduldig en ze worden sceptischer.

Daarom komt HubSpot met een uitbreiding op de bestaande Marketing/ CRM/ Sales-tools: de HubSpot Service Hub. Via deze tool wordt het mogelijk om in te zetten op: customer service een domein dat voor veel bedrijven nog onontgonnen terrein is, een terrein dat vol zit met opportuniteiten.

hubspot en zapier

Hubspot met Zapier

Heb je het ooit al meegemaakt: je wil een bepaalde actie uitvoeren, maar hoe uitgebreid de tools van Hubspot ook zijn, is dit totaal niet mogelijk? Of je moet hier een developer voor contacteren om het toch mogelijk te maken?
 

Zo moeilijk hoeft het ook niet meer, want Zapier is een automation tool die helpt om koppelingen te maken tussen twee of meerdere applicaties en hier dan een workflow bij op te stellen. En dit allemaal in een gebruiksvriendelijke omgeving.

 

SharpSpring, Act-On, Marketo, Active Campaign… wat voor beesten zijn dat?

HubSpot is natuurlijk niet de enige marketing automation software die er bestaat. Er zijn nog enkele andere zeer handige tools die het vernoemen zeker en vast waard zijn. Maar welke beesten zijn dat dan?

Blijf scherp met SharpSpring

SharpSpring is een cloud-based marketing automation platform voor zowel marketing agencies als kleine tot middelgrote ondernemingen. Deze handige tool biedt een brede waaier aan mogelijkheden, functionaliteiten en prestatie. En dit allemaal voor een zeer scherpe prijs. Deze tool heeft één van de meest flexibele platforms op de markt en biedt mogelijkheden voor bijkomende integraties met andere tools.

 

Ook krijg je de mogelijkheid om elke lead individueel te monitoren, hierdoor wordt het mogelijk om sterke automations op te bouwen, leads optimaal te targetten en conversies een stevige boost te geven. Tot slot is het enorm gemakkelijk om jouw data te analyseren in SharpSpring en zo een mooi plaatje te creëren van jouw uiteindelijke ROI.

automation software

Do not move-on. Act-On.

Het juiste bericht, naar de juiste personen, op het juiste moment. Klinkt bekend in de oren, niet? Wel dat is exact waar het platform van Act-On voor gemaakt is. Deze gemakkelijk te gebruiken technologie geeft jou inzichten waardoor je snel kunt aanpassen naar de unieke behoeften van jouw klanten. En dit in alle mogelijke stadia van de buyer’s journey.

 

Als jij een marketeer bent die een succesvolle groeistrategie wil opbouwen. Dan is Act-On een zeer handige tool. Deze tool helpt je om customer awareness te verhogen en conversies te optimaliseren. Ook is het heel gemakkelijk om andere tools te integreren met Act-On waardoor je de ultieme set-up voor jouw marketing automation kan blijven uitbreiden.

Geef marketing een BOOST met Marketo.

Als Adobe je bekend voorkomt, dan is de kans klein dat je nog niet over Marketo gehoord hebt. Marketo is een marketing automation platform van Adobe. Dit platform is uiterst goed om marketeers te helpen en extra merkwaarde te geven, omzet te verhogen en impact te vergroten. Om steeds aan de noden van agencies en bedrijven te voldoen blijft Marketo zijn schaalbaarheid, betrouwbaarheid en openheid innoveren.

 

De marketing automation software van Marketo helpt jou om de juiste klanten binnen te brengen, hier lange termijn relaties mee op te bouwen en jouw sales cijfers enorm op te krikken doordat je de mogelijkheid hebt om enkel te focussen op de beste leads. Hiernaast biedt dit platform ook de mogelijkheid om zeer uitgebreid te gaan meten en optimaliseren van jouw campagnes.

Easy-to-use met Active Campaign

Tot slot hebben we Active Campaign. Dit platform automatiseert de details van elke campagne waardoor jij kan focussen op de dingen die je graag doet. Heb je schrik dat deze software weer zo één gaat zijn die enorm moeilijk is om te begrijpen? Geen paniek. Dit platform is volledig zonder moeilijk gedoe en prutswerk.

 

Active Campaign is jouw beste vriend als je het eenvoudig wilt. Door zijn drag-en-drop functies is het enorm gemakkelijk om een automation campagne op te bouwen in enkele minuten. Deze tool heeft ook een handige segmentatie mogelijkheid om zo de sterkste profielen te targetten.

New Call-to-action