Overslaan en naar de inhoud gaan

SEA: Search Engine Advertising in Google AdWords of Bing Ads

Search Engine Advertising (of SEA) is een techniek om op betalende wijze te verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines als Google, Bing en Yahoo. Om dat te bereiken, kies je zelf de zoektermen die belangrijk zijn voor je bedrijf en waarvoor je bijgevolg gevonden wil worden in de zoekresultaten. Geen grote, ongesegmenteerde reclamecampagnes, maar gedetailleerde content advertising die mensen bereikt op het moment dat ze zelf al hebben aangegeven (mogelijke) interesse te hebben in jouw

    Met Google AdWords bezoekers naar de juiste pagina leiden

    Hoe werkt Google AdWords?

    • Search Engine Advertising werkt volgens het Cost Per Click principe (CPC): u betaalt enkel als een bezoeker op uw Google AdWords of Bing Ads advertentie klikt. De kost per klik wordt mede bepaald door de concurrentiegraad van de gekozen keywords, de content en de kwaliteit van uw landingspagina’s en de Click Through Rate (CTR, de verhouding van het aantal kliks t.o.v. het aantal vertoningen) van uw advertenties. Meteen de reden waarom kwaliteit zo belangrijk is bij de opzet van een SEA campagne
       
    • De Google AdWords advertenties verschijnen wanneer men zoektermen of keywords ingeeft die opgenomen zijn in je zoekwoordenlijst. De positie in de resultatenlijst wordt bepaald door het bedrag dat je wil betalen per klik (of conversie), de concurrentiegraad van de zoekwoorden en de kwaliteit van je campagne. Het is dus essentieel om een campagne op te zetten die relevante keywords bevat, kwalitatief is opgesteld en de juiste doelen bereikt.
       
    • Met Google AdWords behoud je altijd de volledige controle over je budget, en zolang dat dagelijks budget niet overschreden wordt blijven uw Google AdWords advertenties actief.

    Hoe zetten we Google AdWords campagnes op?

    Een goede Google AdWords campagne heeft een specifieke structuur. Via keyword research worden relevante zoekwoorden gekozen en gegroepeerd in een advertentiegroep. Per advertentiegroep worden vervolgens meerdere advertentievarianten geschreven. Het bereik van de Google AdWords campagne kunnen we vervolgens zelf bepalen: of het nu gaat om wereldwijde campagnes of een actie die zich beperkt tot een bepaalde regio of taal: de mogelijkheden zijn legio. Vervolgens wordt per kernwoord de maximale Cost Per Click vastgelegd. Deze variabele is mee bepalend voor de positie van je Google AdWords advertentie binnen de zoekresultaten.

    Mia bezorgt je meer leads voor minder geld!

    Hoeveel kost adverteren via Google AdWords?

    Dat bepaal je volledig zelf. Zoals reeds gezegd, kan je de maximale Cost Per Click zelf bepalen voor elke Google AdWords advertentie. Daarnaast kan je een dagbudget opgeven. Er zal dagelijks nooit meer dan dit bedrag worden aangerekend. Een kleine SEA campagne kan zo al starten vanaf 15€ advertentiebudget per dag.

    Een tweede deel van de kostprijs wordt bepaald door de onderhoudskosten. Het monitoren, analyseren, uitbreiden en optimaliseren van bestaande Search Engine Advertising campagnes is een broodnodig element om langdurig succes te garanderen. Afhankelijk van de grootte van uw campagne en de moeilijkheidsgraad van uw doelen, wordt een maandelijkse beheerskost berekend.

    Mia houdt je Google AdWords budget onder controle

    Onze gecertifieerde Google AdWords- en Bing Ads-specialisten optimaliseren de campagnes regelmatig en zorgen ervoor dat je Google AdWords advertenties op de best mogelijke plaats verschijnen. Wij controleren je campagne(s), analyseren de resultaten en doen de nodige aanpassingen om de advertenties te optimaliseren. Aan de hand van rapportagetools bezorgen wij op regelmatige basis een rapport met de resultaten en een overzicht van de uitgevoerde optimalisaties.

    Mia is bovendien gespecialiseerd in conversiegerichte campagnes. Dat betekent dat we ons vooral richten op het genereren van meer leads via Paid Search Advertising. De hoeveelheid clicks is daarbij ondergeschikt aan het aantal klanten of aanvragen dat gegenereerd wordt vanuit de AdWords campagnes. Hoe relevanter we je Google AdWords advertenties kunnen maken en hoe beter de rankings worden, hoe meer leads we voor jouw bedrijf kunnen genereren.

    Search Engine Advertising is meer dan betaalde zoekresultaten

    Vertrokken bezoekers terug naar uw site trekken en nog efficiënter online bereiken? Dat kan via remarketing. Met deze techniek kan je bezoekers die je website reeds bezochten achteraf met een gerichte boodschap aanspreken. Zo kan je bijvoorbeeld bezoekers van een webshop die nog geen klant werden een boodschap sturen waarbij zij kunnen profiteren van een bijzondere korting wanneer ze terugkeren naar de webshop.

    De kracht van remarketing zit in de relevantie: confronteer bezoekers met een product of dienst waarvoor ze al interesse getoond hebben. Deze bezoekers zullen zo gemakkelijk terugkeren naar de website en overgaan tot aankoop of converteren. Remarketing via Google AdWords werkt zowel via het Google Display Network als via het Google Search Network. Het Google Display Network is het zeer uitgebreide netwerk van Google partner websites waarop uw Google AdWords advertenties kunnen verschijnen. De advertentievormen zijn uitgebreider dan bij het Search Network: zowel statische advertenties als dynamische banners en videoadvertenties zijn mogelijk.

    Mia is Google AdWords Certified Partner

    Mia is al heel watjaren een Google Certified Partner agency. Dat houdt in dat we een officieel door Google erkend agentschap zijn voor het uitwerken van campagnes in de advertentienetwerken van Google. Maar wat moeten we daar nu juist voor doen?

    Het certificaat

    Om het gegeerde Google Partner label te krijgen, moet een online agentschap slagen voor de door Google opgelegde examens. Deze examens behandelen niet alleen de basis van Google AdWords, maar testen het agentschap ook op kennis over geavanceerde technieken in het zoek- en displaynetwerk van Google.

    De kennis

    Google controleert voortdurend de kwaliteit van alle campagnes van agentschappen die het Google Partner label heeft ontvangen. Niet alleen om ervoor te zorgen dat alle campagnes steeds hoge kwaliteit leveren, maar ook zodat Mia als agentschap als een van de eerste op de hoogte wordt gehouden van nieuwe AdWords-ontwikkelingen. Op die manier evolueert de kennis van de online marketing specialisten van Mia steeds mee met de nieuwste AdWords-technieken. 

    De budgetten

    Een derde belangrijke factor is het budget dat een Google Partner agentschap maandelijks beheert. Hoe groter dat budget en de bijbehorende handelingen, hoe meer ervaring een agentschap opdoet bij het uitvoeren van die campagnes.

    Benieuwd hoe we jouw Google AdWords campagne kunnen verbeteren?

    Onze online marketing aanpak vertrekt altijd vanuit de doelgroep van je bedrijf. Wij adviseren je daarom graag welke online kanalen het best ingezet worden. Heb je al een lopende Google AdWords campagne en wil je die laten evalueren door een professional? Dan kunnen wij eerst een SEA Audit voor je uitvoeren. Contacteer onze Google AdWords Consultants die graag hun visie met je delen. Uiteraard kunt u uw website ook beter laten scoren in natuurlijke zoekresultaten in Google. Dat heet zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimisation (SEO).

    Wil u meer bezoekers naar uw serre brengen? Wil u uw producten in de kijker zetten? Wilt u graag adverteren met Google Adwords? Wilt u een Google AdWords campagne opzetten? Benieuwd naar wat Mia als Google Partner voor uw bedrijf kan betekenen op het vlak van Google Advertising? Contacteer snel een van onze online marketing specialisten!