Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordt je website niet of niet goed gevonden in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines? Dan is de kans heel groot dat je site niet goed scoort qua SEO. SEO of zoekmachineoptimalisatie is het optimaliseren van je website door het verbeteren van zowel de content op je site als de techniek die erachter zit. Dit om zo hoger te scoren in de resultatenpagina's van zoekmachines voor zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf en op die manier meer bezoekers, leads en mogelijke klanten aan te trekken uit organic search. De kracht van SEO is dat het een techniek is die perfect dienst kan doen als breed draagvlak voor al je andere online marketingactiviteiten.

SEO zorgt voor meer leads op een organische manier

Vaak kennen bezoekers je bedrijfs- of productnaam niet of weten ze niet dat je als dienstverlener een oplossing kan bieden voor hun problemen of noden. Het is dan ook belangrijk om die vragen van je mogelijke klanten in kaart te brengen en ervoor te zorgen dat je website gevonden wordt in de zoekmachines, wanneer deze mogelijke bezoekers een concreet antwoord op hun vragen willen.

SEO, hoe start ik daar mee?

De start van een SEO-project bestaat dan ook uit twee delen:

  • Analyse van de bestaande activiteiten en in kaart brengen van mogelijke pijnpunten en groeimogelijkheden volgens een vast stramien
  • In kaart brengen van zoekgedrag van mogelijke klanten om te bepalen voor welke vragen de content van je site geoptimaliseerd moet worden

Via dieper onderzoek kunnen we vervolgens dat zoekgedrag in kaart brengen en de meest gezochte én voor jouw bedrijf meest relevante zoekwoorden of -termen selecteren. Op basis van deze bevindingen voeren we vervolgens een SEO-traject uit, waarbij we systematisch de teksten, de technische structuur en de off-page SEO-elementen, zoals backlinks, gaan optimaliseren. Op die manier garanderen we een grotere en relevantere organische zichtbaarheid voor je bedrijf en een relevante eerste kennismaking met mogelijke klanten.

Hoe pakt Mia SEO aan

Hoe pakt Mia SEO aan

SEO optimalisatie begint bij de verbetering van uw website: de technische opbouw, de inhoud en de links van en naar uw website. De vier stappen in een zoekmachine optimalisatie traject zijn:

Google charmeren door een technische SEO optimalisatie

Het technische element van SEO is dan misschien niet meteen zichtbaar, het is een essentieel onderdeel van uw SEO-strategie. Een technische optimalisatie van uw website kan zorgen voor betere rankings bij zoekmachines en meer leads uit organic search. Zoekmachines hebben namelijk zeer strenge voorschriften op vlak van technologie en infrastructuur (laadtijd, logica van de site-structuur, mobile-friendliness, storende technieken, post click activity...) en het niet voldoen aan bepaalde eisen kan uw posities in Google of Bing sterk schaden. Daarom starten we een SEO-traject altijd met een technische analyse en bijbehorend advies. Deze SEO Audit kan ook los van een optimalisatietraject gebeuren.

Indruk maken met kwalitatieve en relevante content

De tijd dat we optimaliseerden voor Google ligt al een tijd achter ons. Het zijn vooral je bezoekers die waardevolle en relevante content willen en het succes in een zoekmachine hoort daar automatisch mee samen. Want goed geschreven teksten leveren je succes bij beiden op. Indien je content erin slaagt hen die relevantie te geven, zal je beloond worden met goede zoekresultaten. We voeren daarom een SEO optimalisatie uit op iedere pagina op de website om je website optimaal zichtbaar te maken in de zoekresultaten. Dat houdt onder meer in dat we kwalitatieve content gaan schrijven op basis van zoekwoordonderzoek en zoekgedrag en dat we essentiële elementen als titels, metatags, alt-tags en url's zo kwalitatief mogelijk gaan (her)schrijven. Dat zorgt er vervolgens niet alleen voor dat de website beter zal scoren in de Google zoekresultaten, maar ook dat bezoekers van die zoekmachines sneller geneigd zijn om jouw zoekresultaat aan te klikken.

Off-page SEO wordt niet vergeten

Google houdt met verschillende factoren rekening voor de ranking van uw website. Onder meer met het aantal links naar uw website, de kwaliteit van deze links, de leeftijd van uw domein, of u zelf links legt naar andere websites, enzovoort. Een goede linkbuilding verhoogt uw SEO-waarde en de waardering van uw website. Ook dit element maakt deel uit van een SEO-traject bij Mia.

Analyse en reporting

Ondanks heel wat mogelijke quick wins, is SEO een lange termijn strategie. De SEO-inspanningen moeten regelmatig geëvalueerd en bijgestuurd worden. Dankzij onder meer gedetailleerde dashboards in Google Analytics en het gebruik van gespecialiseerde SEO software, houden we voortdurend een vinger aan de pols van de vorderingen en sturen we op basis van die bevindingen onze zoekmachine optimalisatietraject op maandelijkse basis bij.

Wil jouw bedrijf ook graag een betere plaats veroveren in de zoekresultaten van de zoekmachines en meer bezoekers naar de site trekken met de juiste content? Via een zoekmachine optimalisatie en SEO optimalisatie laten wij je website hoger scoren. Contacteer ons voor vrijblijvend advies!