Overslaan en naar de inhoud gaan
amplifon
Client
Amplifon
Sector
Consumer goods
Services
Strategie, Content Marketing, Marketing Automation

Vraag

Amplifon heeft al enkele jaren de ambitie om zowel offline als online de onbetwiste marktleider te worden inzake hooroplossingen en hoorbescherming. Geen sinecure, want de doelgroep van hoofdzakelijk +65 jarigen is niet meteen de gemakkelijkste om online te bereiken en (vooral) te activeren. Daardoor werd er de laatste jaren heel veel focus gelegd op paid media, zowel offline onder de vorm van TV en huis-aan-huis, en online door middel van CPM- en CPC campagnes. De vraag die aan Mia werd gesteld: bepaal onze digitale aanpak voor de komende jaren en zorg voor een significante groei in deze moeilijke doelgroep.

Oplossing

Na enkele jaren enkel te investeren in paid search met van tijd tot tijd een beperkte e-mailcampagne, schakelde Mia in 2016 naar een hogere versnelling:

  • Schrijven van blogartikels die de meest voorkomende vragen van Amplifon-klanten en -leads beantwoorden, in functie van kwaliteit en kwantiteit van online traffic, en die moesten zorgen voor het bestendigen van het expert/hulpvaardige imago van Amplifon.
  • E-books en brochures, zodat mensen niet meer per sé langs een fysiek Amplifon Hoorcentrum moeten gaan. 
  • Gepersonaliseerde en geautomatiseerde emails, passend in het contentplan van blog, books en social. 
  • Samenwerkingen met voor de doelgroep belangrijke mediapartners vanuit een curated content-oogpunt, gericht op conversie.

Resultaat

De resultaten van de campagnes gaan al 4 jaar in sterk stijgende lijn. Niet alleen is de digitale aanwezigheid sterk gestegen door permanent campagnes gericht op zoekmachines, maar de hoeveelheid leads is op enkele jaren tijd meer dan verdubbeld. Dankzij die positieve cijfers zijn Amplifon en Mia al jaren sterke partners, een samenwerking die vorig jaar op de Belgische Digital Marketing Awards maar liefst 3x in de prijzen viel.