Overslaan en naar de inhoud gaan
Child Focus
Client
Child Focus
Sector
Non-profit
Services
Online strategie, Webdesign, Drupal, Responsive design

Vraag: 

Child focus is de stichting voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen. Deze non-profitorganisatie helpt bij het zoeken naar vermiste kinderen, en zet zich tevens in voor de preventie van online misbruik, seksuele uitbuiting, en de sensibilisering voor een veiliger internet. Child Focus is zowel het contactpunt voor kinderen als voor ouders.

Voor Child Focus hebben we de nadruk op duidelijke informatieoverdracht gelegd. We hebben de verschillende en gescheiden websites van Child Focus gefusioneerd tot één website, zodat alle informatie meteen bereikbaar is. Hiervoor is een duidelijke en transparante structuur noodzakelijk.

Oplossing:

Mia werkte voor het bedenken en ontwerpen van deze website samen met Internet Architects, die zelf de functionele analyse en de informatie architectuur voor zich namen. Pas wanneer het structurele ontwerp helemaal op punt stond, ontfermde Mia zich over het grafisch ontwerp en de ontwikkeling en oplevering van de website.

 

doelgroepgericht

Child Focus werkt doelgroepgericht

Child Focus wil de juiste informatie aanbieden aan de juiste personen. Informatie moet relevant en goed vindbaar zijn, anders lopen we het risico dat de bezoeker in kwestie afhaakt.
Daarom hebben we gekozen om de respectievelijke informatie telkens in een ander jasje aan te bieden: er is een pagina voor kinderen, voor jongeren, voor ouders en voor professionals. Zo ontvangt elke doelgroep dezelfde informatie, maar heeft niemand het gevoel om verkeerd aangesproken te worden of misbegrepen te zijn.

Daarnaast zijn er ook verschillende manieren om in contact te komen met Child Focus. In de eerste plaats is er het gratis noodnummer, waarop Child Focus dag en nacht bereikbaar is, maar is er ook een mogelijkheid om te chatten met een Child Focus medewerker. Via een online formulier kan de bezoeker anoniem een melding maken.

Voor Child Focus was het belangrijk dat we een manier vonden om relevante informatieoverdracht te garanderen. Door informatie aan te bieden in verschillende jasjes, en op elke pagina een call-to-action te plaatsen, hebben we de drempel tot informatie krijgen en/of aanbieden zo veel mogelijk verlaagd.

media center

Media center

Op de website kan je een media center terugvinden, waar je allerlei preventiemateriaal kan bestellen. Dit mediacenter is uitgerust met een filter, zodat je snel en efficiënt kan vinden waarnaar je zoekt.

call-to-action

Call-to-actions op elke pagina

Belangrijk voor een site zoals die van Child Focus, is dat de drempel om actie te ondernemen zo laag mogelijk is. Het moet gemakkelijk zijn om iets te melden, ook al gaat het over heikele onderwerpen. De hulpverlening die Child Focus aanbiedt moet altijd centraal staan. Daarom staan er call-to-actions op elke pagina, die aansporen om hulp te vragen of hulp aan te bieden.