Overslaan en naar de inhoud gaan
iso betadine case
Client
Medapharma
Sector
Pharma
Services
Webdesign, Typo3

Vraag:

Het Zweeds farmaceutisch bedrijf Meda heeft oa het merk IsoBetadine in haar portefeuille, een gekend ontsmettingsmiddel voor oa. wondverzorging en herkenbaar door de bruine kleur. Meda had een verouderde website en had behoefte aan een nieuwe website in Typo3 dat aan volgende eisen moet voldoen:

  1. Laagdrempelig, de site moet het brede publiek aanspreken en de bezoeker moet snelinformatie kunnen vinden; 
  2. Informeren en het vertrouwen van de gebruiker winnen, dit met een probleemoplossendebenadering en doorverwijzing; 
  3. De merkbekendheid van Iso Betadine verhogen (zeker voor een aantal minder gekendetoepassingen) o.a. door de vindbaarheid van de website in de zoekmachines te promoten; 
  4. Makkelijk beheer voor brand managers en mogelijkheid om via een ‘live’ link eenvalidatieproces bij de bevoegde overheid te faciliteiten

Bovendien moet men rekening houden met de strenge regels binnen de farmaceutische sector.

Oplossing:

Mia heeft - conform de Meda standaarden - een TYPO3 website ontwikkeld, waarbij de Meda Pharma brand managers in een logisch gestructureerde back-endadministration interface kunnen werken. Dit wil zeggen dat het beheren van teksten en beeldenzonder enige kennis van programmatie of design gebeurt via front-end editing of via de WYSIWYGeditor.

De TYPO3 website kan door Meda zelf up-to-date gehouden worden. Voordien was men hiervoor afhankelijk van het Zweedse moederhuis. Verder heeft Mia de site conceptueel anders ingericht, nl. voordien was de website vooral product focused, de nieuwe website speelt in op mogelijke symptomen, problemen, toepassingen waarvoor je een Isobetadine product kan gebruiken. De website werkt door haar stijl, design, beeld- en tekstgebruik inspirerend en nodigt uit om verder te lezen.