Overslaan en naar de inhoud gaan
Plan International Belgium
Client
Plan België
Sector
Non-profit
Services
Strategie, Design & Development, Digital Marketing

Vraag

Het doel van Plan België is tweeledig: informeren over de situatie van kinderen in de wereld en donaties verzamelen om die situatie in een aantal focuslanden sterk te verbeteren. Vanuit dat opzicht was de vraag voor Mia dan ook tweeledig: lever ons een digitaal platform dat zowel informerend en activerend werkt en ondersteun dit met een kwalitatieve digital marketing campagne.

Oplossing

Voor Plan België legden we de nadruk op interactie en call-to-action. De gebruiker wordt uitgenodigd om meer informatie in te winnen over Plan België, om Plan Ouder te worden of om een andere vorm van al dan niet financiële steun aan te bieden. Op elk punt van de website wordt de bezoeker dus uitgenodigd om een actie te ondernemen. Hoewel deze website veel content aanbiedt, gaat de structuur niet verloren. Mia heeft zeer bewust de nadruk gelegd op een eenvoudige structuur, om de bezoeker gemakkelijk in de website rond te leiden.

Daarnaast werd zowel een structurele digital marketing campagne opgezet, die vanuit een sterke aandacht voor SEO, SEA en social publishing en advertising het hele jaar door bezoekers en conversies moet genereren, als een jaarlijkse eindejaarscampagne rond een centraal thema. Eind 2016 werd daarbij gekozen voor een video-gedreven aanpak met zeer kwalitatieve resultaten.