Overslaan en naar de inhoud gaan
xerius case
Client
Xerius
Sector
HR
Services
Digital marketing campagne, SEA, video marketing

Vraag

Als je aan de slag gaat als jobstudent moet je een aantal wettelijke grenzen in de gaten houden. Omdat er over die regeling heel wat vragen blijven voor jobstudenten, wou Xerius een bewustmakingscampagne opzetten die zowel jongeren als hun ouders informeert en ook activeert. Want via de MyXeriusFamily Jobteller kunnen jobstudenten heel gemakkelijk bijhouden hoeveel ze al gewerkt hebben en ontdekken hoeveel uur ze nog mogen werken.

Oplossing

Omdat de campagne midden in de doelgroep van jobstudenten moest arriveren, werd aan de basis gekozen voor een platform waar de doelgroep van 15-25 jarigen veel tijd spendeert: YouTube. Via filmpjes die de situatie toelichten en vertellen over de mogelijkheden van de Jobteller, werd een eerste interesse gewekt. Vervolgens werden remarketing en search-campagnes in AdWords en Facebook opgestart om die interesse te onderhouden. De remarketing was bovendien volledig gericht op verschillende profielen, zoals festivalgangers, reis-afficionado's of foodies. Alles gekoppeld aan conversiedoelstellingen, zodat enkel de best presterende campagnes overbleven.