Amplifon website door Mia

Amplifon

Informatief en overtuigend, Amplifon creëert bewustzijn.

Klant: 
Amplifon
Projectnaam: 
Amplifon
Portfolio categorie: 
Consumer site
Sector: 
Consumer goods
Services: 
Online strategie, Google Analytics, SEO, SEA, KPI, Social Media
Amplifon mailing Mia

Amplifon is gespecialiseerd in hooradvies en oplossingen voor gehoorverlies en -bescherming, afgestemd op persoonlijke behoeften.
Mia werd door Amplifon verkozen om het volledige online marketing budget te beheren: search engine optimisation van de corporate website, beheer van de Google Adwords campagnes en continue rapportering van de online resultaten.

Amplifon’s doelstelling is “lead generation”: mensen bewust maken van gehoorverlies en ze aanzetten om er iets aan te doen. Hiervoor worden ze uitgenodigd om een afspraak te maken in een hoorcentrum voor een gehoortest.

Als onderdeel van de lead generation funnel bouwde Mia een mini-site voor Amplifon die de bezoeker moet overhalen om zich te informeren over de oorzaken van gehoorverlies en de mogelijke oplossingen. De site is kort en krachtig en wil de bezoeker zo snel mogelijk naar het formulier brengen om een afspraak te maken bij het hoorcentrum. Om de conversie te stimuleren werd er een wedstrijd aan gekoppeld waarbij nieuwe klanten levenslang een hoorapparaat kunnen winnen: Hear for Life.

De campagne wordt ondersteund door een nieuwsbrief via email en verschillende search engine marketing technieken waaronder Adwords Remarketing.

Van Facebook naar de site
Screenshot Amplifon op iPad
Screenshot Amplifon op iPad
Screenshot Amplifon op laptop

Meten is weten

Schrijf je in op de wedstrijd

Inzicht in het succes van de campagnes is cruciaal voor Amplifon. Daarom heeft Mia zich uitermate op het meten van bezoekers en hun surfgedrag geconcentreerd: ten eerste is er onderzoek gedaan naar de vindbaarheid van de corporate site en is er nauw samengewerkt om deze technisch en inhoudelijk te optimaliseren. Het vergaren van websitestatistieken gebeurt aan de hand van Google Analytics. De periodieke rapportage van de websitebezoekers en de verschillende online campagnes werden opgemaakt op basis van Key Performance Indicators (KPI) die werden opgesteld in functie van Amplifons bedrijfsstrategie. Met deze resultaten in de hand wordt er overlegd hoe de vooropgestelde doelen (sneller) bereikt kunnen worden.

Amplifon

“Om gehoord te worden moeten we eerst zichtbaar zijn.”

Logo Amplifon
Hear for Life
Amplifon Hear For Life

Om conversie te stimuleren koppelden we een wedstrijd aan de mini-website die we maakten voor Amplifon: Hear for Life. Door deel te nemen kunnen nieuwe klanten levenslang een hoorapparaat winnen.

Heeft deze case u overtuigd van ons kunnen en loopt u al helemaal warm voor uw eigen project? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat onze ideeën tezamen kunnen ontkiemen!