Spaas door Mia

Spaas

Light up your life

Klant: 
Spaas
Projectnaam: 
Spaas
Portfolio categorie: 
Consumer site
Sector: 
Consumer goods
Services: 
Drupal, Copywriting, Webdesign, DrupalCommerce, Online strategie
Spaas homepage

Spaas is een familebedrijf ontstaan in 1853 als kleine kaarsenmakerij. Ondertussen is het bedrijf uitgegroeid tot één van de belangrijkste Europese kaarsenproducenten.

De Spaas website was dringend aan vernieuwing toe. Een moderne, inspirerende website die bezoekers meeneemt in de Spaas-sfeer en leidt door het uitgebreide gamma, decoratie-tips & tricks, de 160-jarige Spaas-geschiedenis en nog veel verder was aan de orde. De website biedt ruimte voor een grote productcatalogus, blogberichten, inspirerende pagina's, en veel meer. 

De vorige site van Spaas was dringend aan vernieuwing toe. Niet alleen was het ontwerp van de site verouderd, maar ook aan de gebruiksvriendelijkheid moest hard gewerkt worden. Daarnaast was de site ook moeilijk mobiel te bekijken. De nieuwe site is 100% responsive en is daarom perfect op elk toestel bereikbaar. Tenslotte richtte de vorige website zich vooral op handelaars en miste de binding met consumenten. De huidige site biedt zowel consumenten als handelaars een blik op de sfeer die Spaas kan brengen. 

Oude Spaas en nieuwe Spaas
Spaas homepage op iPhone
Spaas geschiedenis op iPad
Spaas homepage op iPad

160 jaar Spaas

Spaas geschiedenis

Om de rijke geschiedenis van Spaas in de kijker te zetten ontwierp Mia een pagina waar bezoekers meegenomen worden door meer dan 160 jaar wereldgebeurtenissen. De bezoekers scrollt de jaren door aan de hand van belangrijke gebeurtenissen en ontdekt tegelijkertijd hoe deze momenten hebben bijgedragen tot de evolutie van de Spaas familie. 

Wim Dejonghe, Marketing Director voor Spaas

In tijden van crisis wordt er extra op de budgetten gelet. Daarom zochten we voor onze digitale strategie een partner met een no-nonsense aanpak: mooie, flashy ideeën zijn leuk maar dragen niet altijd bij tot het halen van de doelstellingen. Toch bezit Mia voldoende creativiteit en inzicht om een boeiende consumentenwebsite te ontwikkelen. Tenslotte heeft hun totaalvisie, waartoe ook het e-commerce verhaal behoort, ons mee overtuigd.

Logo Spaas: Light up your life
Blogging en tagging
Blog met tags Spaas

Blogberichten op de Spaas website worden voorzien van tags. Via tagging kunnen berichten gegroepeerd worden. Op deze manier kunnen bezoekers zich gemakkelijk en intuïtief navigeren binnen het aanbod aan thema's en onderwerpen op de Spaas-blog. 

Een uitgebreid productassortiment
Product catalogus Spaas

In de productcatalogus kunnen gebruikers het ruime aanbod van Spaas dynamisch ervaren. Per product kunnen de beschikbare kleuren en afmetingen per specifieke kleur bekeken worden. Dit geeft bezoekers een blik in het grote gamma aan producten maar biedt Spaas ook een vlotte overstap naar een webwinkel (in aanbouw).  

Heeft deze case u overtuigd van ons kunnen en loopt u al helemaal warm voor uw eigen project? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat onze ideeën tezamen kunnen ontkiemen!