Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitaal communiceren zonder een duidelijk, helder en compleet strategisch plan? Geen goed idee. Daarom starten we bij Mia de meeste projecten met bepalen van wat we zelf graag een 'Digitaal Groeiplan' noemen: een resultaatsgericht actieplan waarbij we alle essentiële elementen voor jouw digitale activiteiten verzamelen. Deze digitale strategie is dan ook de eerste stap richting meer leads en meer groei voor je bedrijf.

Hoe gaan we daarbij te werk?

business analyse

1. Analyse: jouw business en die van je concurrenten begrijpen

De eerste fase bestaat uit een grondige analyse van jouw bedrijf, je concurrenten en de markt waarin jullie opereren. We analyseren onder meer:

  • de huidige marketingactiviteiten
  • de potentiële quick wins
  • zoekgedrag van potentiële leads en hun gedrag op jouw digitale kanalen
  • de aanpak van nationale en internationale concurrenten

Op basis van die bevindingen wordt niet alleen een nulmeting gedaan waaraan de toekomstige doelstellingen worden afgetoetst bij uitvoer van het plan, maar deze dienen ook voor de tweede stap in het strategisch proces.

workshop

2. Workshops: dieper ingaan op je klanten en de meerwaarde van je bedrijf

Elk bedrijf weet wat ze verkopen en hoe ze dat verkopen, maar weinig bedrijven hebben een dieper besef van waarom mensen voor hun producten of diensten moeten kiezen. Tijdens een reeks van 3 workshops gaan we dieper in op jouw bedrijf, je klanten en de rol die je speelt in hun zoektocht naar oplossingen. We proberen door het voeren van open discussies met jou en je collega's een dieper inzicht te verwerven in je Buyer Persona's en hun Buyer's Journey, bekijken hoe we de waarden en krachten van je bedrijf in de communicatie naar voor kunnen brengen

strategisch plan

3. Strategisch plan

De laatste fase van het bepalen van de digitale strategie voor je bedrijf is het opstellen, presenteren en toelichten van een strategisch plan. In deze fase gaan we op basis van alle verzamelde gegevens een concreet actieplan uittekenen dat jouw bedrijf moet helpen groeien. We behandelen je belangrijkste doelgroepen, stellen het ideale aankoopproces voor en tekenen de fundamenten van je digitale ecosysteem uit.

Een Digitaal Groeiplan voorziet niet alleen in overkoepelend strategisch advies, maar voorziet ook de eerste fase van het contentplan, een resultatenprojectie en de samenvatting van de nulmeting. Op die manier kan jij, al dan niet met onze deskundige hulp, meteen aan de slag om de digitale strategie uit te rollen.

Zoals het gezegde gaat: goed begonnen, is half gewonnen. En zeker als het over een digitale strategie gaat, valt daar niks tegenin te brengen. Onze specialisten helpen jouw bedrijf strategisch op weg. Benieuwd hoe we dat voor jouw organisatie in zouden vullen? Kom gerust eens langs voor een vrijblijvend gesprek!